W związku z obchodami Światowego Dnia Zrównoważonego Transportu 22 września, szkolna Sekcja Turystyczna zorganizowała rajd rowerowy na trasie: Przemyśl-Fort Siedliska-Rynek miasta. Wzięło w nim udział 43 uczniów i 5 nauczycieli. Spod szkoły ruszyliśmy z małym poślizgiem koło godziny dziewiątej pełni zapału i żądni rozwijać błyskawiczne szybkości na naszych jednośladach. Niestety jak się wkrótce okazało,  bezpieczeństwo ponad wszystko i w kolumnie nie było szarżowania, każdy starał się w równym tempie jechać. Po przyjeździe do Siedlisk zwiedziliśmy fort pod czujnym okiem pana Roberta Bala. Fotki trzaskał pan Bartłomiej Wołoszyn na zmianę z chłopakami, którzy chętnie służyli pomocą.

Następnie udaliśmy się w drogę powrotną podziwiając piękno otaczających przygranicznych wzniesień. Drogą powrotną przez kładkę i wieś Nehrybka dojechaliśmy do przemyskiego Rynku, gdzie uczniowie przemyskich szkół podstawowych uczestniczyli w konkursach i zabawach.  Finałem naszego rajdu była wspólna przejażdżka za samochodem policyjnym z panem Prezydentem miasta Robertem Chomą w kolumnie ulicami miasta dając sygnał potrzeby budowania w mieście ścieżek rowerowych, by rodzice z małymi dziećmi i młodzież mogli bezpiecznie poruszać się rowerami po Przemyślu.

Po udanej zabawie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia aby uwiecznić  nasze zaangażowanie w bardzo potrzebną  dla mieszkańców jak i turystów odwiedzających Przemyśl akcję. Wszyscy rajdowicze wrócili bezpiecznie, zadowoleni, cali i zdrowi do domów. A nad sprawnym przebiegiem czuwali nasi opiekunowie w osobach: Natalii Wołoszyn, Wojciecha Psika, Marka Wołoszyna, Bartłomieja Wołoszyna i Roberta Bala, który był kierownikiem naszej wyprawy.

Zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do aktywnego włączania się w różne ciekawe wypady organizowane przez sekcję turystyczną.

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM ZA UDZIAŁ !!!

Dodane przez Bartłomiej Wołoszyn dnia 03-10-2011.

Tym razem wybraliśmy się na Rajd oczywiście z kijkami, które ułatwiają maszerowanie poprzez odciążanie kończyn dolnych oraz kręgosłupa, przez co nasze zmęczenie jest niewielkie a przy okazji wzmacniają naszą obręcz obojczykowo-barkową.

OBRAZOBRAZ

Komunikacją podmiejską PKS pojechaliśmy do Grochowiec i stamtąd szlakiem fortecznym w kierunku Przemyśla zwiedzaliśmy poszczególne forty. Krajobraz był cudowny ale i dramatyczny, ponieważ po drodze napotykaliśmy przeszkody w postaci połamanych drzew leżących dosłownie w poprzek drogi. Na zdjęciach będzie wszystko widoczne. Czuliśmy się dosłownie jak w dżungli omijając w niektórych przypadkach dość duże powyrywane nawet z korzeniami drzewa. Ale dla takich piechurów jak my nie ma przeszkody, którą byśmy nie pokonali i tak około 15-stej godziny dotarliśmy na Zniesienie do amfiteatru gdzie upiekliśmy sobie kiełbaskę na ognisku, wypiliśmy gorącą herbatkę i udaliśmy się w drogę do naszych domków. Wrażenia wspaniałe, krajobraz jesiennych kolorów bogaty a przy tym zabawa i odpoczynek duchowy niedopisania !!!
POZDRAWAIMY I ZAPRASZAMY NA KOLEJNĄ WYPRAWĘ A BĘDZIE TO NIEZNANE ROZTOCZE !!!

Robert Bal

Dodane przez Krzysztof Wanat dnia 26-10-2009.

Członkowie koła turystycznego zorganizowali 15 czerwca 2009 roku rajd pieszy na trasie: Przemyśl – Duńkowiczki – Orzechowce – Łętownia – Przemyśl.

OBRAZOBRAZ

W rajdzie uczestniczyli uczniowie i nauczyciele ZSEiO. Rajd rozpoczął się o godzinie 8.45 wyjazdem autobusem komunikacji podmiejskiej PKS z Przemyśla do miejscowości Duńkowiczki i stamtąd pozostałą trasę pokonaliśmy pieszo. Po drodze zwiedziliśmy fortyfikację Twierdzy Przemyskiej pierścienia zewnętrznego: Duńkowiczki, Orzechowce i Łętownia -w którym grupa oprócz poznania historii i ekspozycji muzealnej, wzięła udział w grze terenowej - paintball. Po zakończeniu zabawy był czas na pieczenie kiełbaski i pamiątkowe zdjęcia. Wyjście w drogę powrotną było o godzinnie 15.45 z fortu VIII Łętownia do przystanku w Lipowicy, gdzie do Przemyśla odjechaliśmy autobusem miejskim MZK. Zakończenie rajdu nastąpiło o godzinie 17.oo na przystanku przy ul. Jagiellońskiej. Cel rajdu został zrealizowany, wszyscy wrócili zdrowi, odbyło się bez kontuzji i urazów. Grupa zadowolona bogatsza o nowe doświadczenia i niezapomniane przygody pełna nadziei na dalsze wędrówki.

A kolejną wyprawę planujemy już w nowym roku szkolnym w piękną polską jesień. Będzie to prawdopodobnie wyjazd dwudniowy w Bieszczady!

ZAPRASZAMY UCZNIÓW I NAUCZYCIELI DO WSPANIAŁEJ PRZYGODY RAZEM Z NAMI !!!

Robert Bal

Dodane przez Krzysztof Wanat dnia 21-06-2009.